Modelife Workshop: Cancer Systems Biology

Université Côte d'Azur
May 14th 2019

Presentation

Systems Biology is a pluridisciplinary approach that combines computational, mathematical and experimental approaches to understand complex interactions within cells, tissues and organisms. The aim of this workshop is to update a broad audience with current examples of research works applying systems biology concepts and methods to questions of biomedical importance with emphasis on cancer.

Invited speakers :

• Jérémie Roux, Institute for Research on Cancer and Aging, Nice
  • Angela Relógio, Charité Medical University of Berlin
  • Andrei Zinovyev, Curie institute, Paris
  • Sabine Peres, LRI, Orsay
  • Laure-Emmanuelle Zaragosi, Institute of Molecular and Cellular Pharmacology, Nice

Parc Valrose

Théâtre du Château

28 Avenue Valrose, 06108, Nice

Registration

Nous vous rappelons qu’en raison du plan vigipirate attentat et des normes en vigueur dans notre établissement l’inscription à cet événement est obligatoire.Toute personne non identifiée sur un listing d’inscription se verra refuser l’accès à la conférence/colloque/séminaire/événement. Vous devrez être en mesure de justifier votre identité.

Vous venez :

js+css