Cellule Recherche Europe UCA

Votre projet de recherche post-doc @Université Côte d'Azur / Actions Marie S.-Curie - H2020

Your post-doc research project @Université Côte d'Azur / Marie S.-Curie Actions - H2020

Publication : 27/05/2020

Université Côte d’Azur is launching a campaign to promote the university as a host institution for early career researchers who wish to apply for Marie S.-Curie Individual Fellowships (MSCA-IF, Application deadline: September 9th).

Université Côte d’Azur welcomes bright post-doc researchers who meet the MSCA-IF eligibility criteria. We will provide full support in the application process as well as an attractive research environment, among the most competitive in France (list of Laboratories)

Interested researchers, with a strong track record and a clear project idea, should contact our support office directly (cellule.europe@univ-cotedazur.fr). The sooner the better! If interested, send us an abstract of your proposed project (the abstract should explain the research project objectives, the methodology and approach and explain the originality and innovative aspects..) and your CV, taking into consideration the directions given in the proposal template (see below). The two required documents should be in English.

Important documents to consider before contacting us:

Don't hesitate to contact us for any clarification on your project idea or your eligibility.

We thank you in advance for your interest and for disseminating this expression of interest throughout your world-wide academic networks.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Université Côte d’Azur lance une campagne de promotion de l'université en tant qu’établissement d’accueil pour les chercheurs en début de carrière qui souhaitent postuler pour les bourses individuelles Marie S.-Curie Individual Fellowships (MSCA-IF, date limite de candidature: 9 septembre).

Université Côte d’Azur accueille des chercheurs post-doctoraux brillants qui répondent aux critères d’éligibilité du programme MSCA-IF. Nous apporterons un accompagnement complet dans le processus de candidature. Université Côte d'Azur offre un environnement de recherche attractif, parmi les plus compétitifs de France (liste des Laboratoires).

Les chercheurs intéressés, ayant un curriculum solide et une idée de projet claire, peuvent contacter directement notre service (cellule.europe@univ-cotedazur.fr). Plus tôt c'est, mieux c'est! Si intéressé(e), envoyez nous un court résumé du projet envisagé ainsi que votre CV rédigé selon les indications inclues dans le Template de la candidature (voir ci-dessous), tous les deux en anglais.

Documents importants à étudier avant toute prise de contact:

Nous restons à disposition pour toute clarification éventuelle.

Nous vous remercions à l'avance de votre intérêt et de la diffusion de cet appel à manifestation d'intérêt à travers vos réseaux académiques internationaux.